In gesprek met Power-Bike dealer Lensink Tweewielers

Begin 2015 nam Remco Lensink samen met zijn vrouw Tamara de fietsenwinkel in Winterswijk over waar Remco al enkele jaren werkzaam was. De vorige eigenaar was al begonnen met het leveren en monteren van ombouwsets, iets waar Lensink mee verder ging.
 
Remco Lensink vertelt: ‘Er werd al een tijdje gewerkt met e-bike ombouwsets van een andere leverancier. Hier ben ik echter snel vanaf gestapt vanwege de vele problemen, om vervolgens verder te gaan met Power-Bike. Dit zijn eigenlijk probleemloze ombouwsets, en mocht er toch iets mis mee zijn, dan wordt dat altijd goed opgelost. Mijn ervaringen met de vervangingsonderdelen van Power-Bike – zoals accu’s – zijn hetzelfde. Deze hebben als bijkomstigheid dat ze een stuk voordeliger zijn dan fabrieksaccu’s van de fabrikant zelf.’
 
Vooral aangepaste fietsen
‘Ik bouw vooral aangepaste fietsen om met de ombouwsets. Eigenaren komen vaak met deze fietsen bij ons omdat de prijs van de elektrische systemen af-fabriek erg hoog zijn. Ze horen via-via goede verhalen over het achteraf ombouwen en komen vervolgens hier terecht. Ook komen er hier nog wel eens contacten van vroeger, ik heb namelijk tien jaar bij een bedrijf gewerkt dat aangepaste fietsen bouwde.
 
Verder voorzie ik regelmatig bakfietsen van elektrische trapondersteuning. Standaard fietsmodellen doe ik minder vaak. Meestal doe ik dat voor klanten die een fiets hebben die ze nog erg goed bevalt, maar toch wel graag trapondersteuning willen hebben. Dan is een ombouwset een mooie oplossing’ zegt Lensink.
 
Zelf ervaren
Lensink valt op dat klanten vaak van te voren denken een middenmotor te willen hebben op hun fiets. Echter maken middenmotoren van veel fabrikanten vaak meer geluid dan een naafmotor, zoals de voorwielmotor. Daarnaast wijst een ritje op een fiets met voorwielmotor vaak uit dat die aandrijving veel verfijnder is dan mensen denken. ‘Mensen horen wel eens verhalen over sterk trekkende voorwielmotoren en problemen bij het fietsen op losse ondergronden. Een goed systeem heeft daar echter vrijwel geen last van. In de praktijk kiezen mensen daardoor regelmatig toch voor een voorwielmotor’ legt hij uit.
 
 

          Reacties (0)

Reacties (0)

Geen reacties gevonden.

Meer reacties